Winkelwagen
0 producten • €0,00
Winkelwagen

Veelgestelde vragen

  • BESTELLEN

  • Hoe zoek ik een artikel?

    Het is mogelijk om op verschillende manieren een artikel zoeken. 

    Bovenaan de website is het mogelijk te navigeren naar het automerk of tuningmerk waarvoor je een onderdeel zoekt. Daarna kan je klikken op het autotype.

    Ook is het mogelijk om in het zoekvenster “vrij zoeken” een omschrijving of artikelnummer in te voeren. De website gaat dan op zoek naar de gevonden resultaten.

  • Ik kan een artikel dat ik zoek niet vinden op jullie website. Kunnen jullie dit artikel wel leveren?

    Op onze website kunnen wij helaas niet alle artikelen plaatsen die wij kunnen leveren. Ben je op zoek naar een artikel en je kunt het artikel niet vinden? Dan kan je contact met ons opnemen zodat wij kunnen nakijken of wij dit artikel kunnen leveren.

    Het liefst ontvangen wij deze aanvraag via info@originalcarparts.nl met het chassisnummer of kenteken van de auto zodat wij je beter van dienst kunnen zijn. Over het algemeen kunnen wij alle onderdelen van de automerken Opel, Ford, Peugeot, Citroën, Volkswagen, Audi, Renault, Fiat, Nissan, BMW en Mini leveren.

  • Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

    De verwachte levertijd staat bovenaan bij artikel. Let op! Dit is een indicatie dus het kan zijn dat het iets eerder of later geleverd wordt.  Sommige artikelen hebben een langere levertijd. Dit heeft te maken met de voorraad bij onze leverancier.

    Je kunt bij ons altijd de verwachte levertijd opvragen. Graag ontvangen wij je aanvraag via info@originalcarparts.nl

    Zodra je bestelling verzonden is krijg je hiervan via e-mail automatisch een bericht van ons.

  • Kan ik mijn bestelling volgen?

    Op het moment dat je bestelling wordt verzonden vanuit ons of het magazijn van onze leverancier komt er in je account bij de bestelling ‘Verzonden’ te staan. Je ontvangt dan ook per e-mail een verzendbevestiging van ons.

    Verzendprocedure Original Car Parts

     

    1. Nadat je bestelling ons magazijn heeft verlaten ontvang je een verzendbevesting per e-mail met een PostNL Track & Trace code.

    2. Je bestelling wordt vervolgens door ons naar een PostNL sorteercentrum gebracht.

    3. Je bestelling wordt gescand door PostNL, dit gebeurt ongeveer 1 tot 3 uur na het versturen van de verzendbevestiging.

    4. Na deze scan wordt je Track & Trace code geactiveerd en kun je je bestelling online volgen op de website van PostNL.

  • BETALEN

  • Hoe kan ik betalen?

    Klik boven op “Winkelwagen” en je kunt vervolgens klikken "Ga door naar afrekenen". 

    Je kunt bij ons betalen via je eigen bank met Ideal, Mister Cash, Giropay, Sofort Banking, Visa, Mastercard, Maestro.

    Als je een PayPal-account hebt kan je ook betalen via Paypal.

    Wil je betalen door middel van een overboeking dan kan dat ook.

  • VERZENDEN

  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

    Ja, je kunt je bestelling op een ander adres dan je factuuradres laten bezorgen. In je account heb je de mogelijkheid om je factuuradres en afleveradres op te geven. Dit kun je te allen tijde aanpassen. Hierdoor heb je de vrijheid om bijvoorbeeld de ene keer je bestelling te laten bezorgen bij je thuis en de volgende keer op het werk of bij iemand die je iets cadeau doet.

  • Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten afleveren?

    Ja, je kunt je bestelling in het buitenland laten afleveren. Houdt er wel rekening mee dat de verzendkosten naar het buitenland hoger zijn dan dat je je bestelling in Nederland laat afleveren. Daarnaast is de levertijd ook langer dan dat je je bestelling in Nederland laat afleveren.

  • Kan ik mijn bestelling op een afhaalpunt laten bezorgen?

    Je kunt ervoor kiezen om je bestelling op een PostNL afhaallocatie te laten bezorgen. Tijdens het bestelproces kun je jouw manier van levering kiezen.

    Als je ervoor kiest om je bestelling op een afhaalpunt te laten leveren kun je gemakkelijk een afhaalpunt bij u in de buurt vinden en selecteren.

    De openingstijden van elke afhaallocatie worden weergegeven tijdens het bestelproces.

    Zodra je bestelling in de door jouw gekozen locatie is aangekomen ontvang je een e-mail van PostNL. Na ontvangst van deze e-mail heb je 3 weken de tijd om je bestelling af te halen. Mocht je je bestelling niet af kunnen halen in deze periode zal deze automatisch teruggestuurd worden naar ons.

  • Kan ik mijn bestelling laten afleveren op een postbusadres?

    Nee, het is niet mogelijk om je bestelling in een postbus te laten leveren. Wij versturen alle pakketten aangetekend waardoor het niet mogelijk is om het op een postbusadres af te laten leveren. Je kunt je bestelling wel laten bezorgen bij één van de afhaalpunten van PostNL.

  • Met welke transportbedrijf verzenden jullie mijn bestelling?

    In pricinpe maken wij voor alle bestellingen gebruik van PostNL. PostNL levert namelijk 6 dagen in de week (maandag tot en met zaterdag) en daarnaast kun je je pakket ook ophalen bij een PostNL Service Punt.

    Pakketten met afwijkende maten zoals grote pakketten waar bijvoorbeeld side skirts in zitten worden vaak vervoerd door DHL of UPS.

  • Wat is de prijs voor het verzenden van mijn bestelling?

    De prijs voor het verzenden van je bestelling is afhankelijk van een aantal zaken. Dit heeft te maken met de verkoopwaarde van je bestelling, de grootte en gewicht van de bestelling, het land waar de bestelling afgeleverd moet worden. Artikelen die in een envelop passen verzenden wij al voor € 2,95 en normale pakketten verzenden wij al voor € 6,95 binnen Nederland, België en Duitsland!

  • Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

    Ja, u kunt de artikelen bij ons ophalen in Driel.

    U kunt dit aanvinken tijdens het plaatsen van uw bestelling.

    Wij nemen vervolgens contact met u op zodra uw bestelling bij ons compleet is om een afspraak te maken om de producten af te halen.

  • PRODUCTEN

  • Zijn de artikelen van originele kwaliteit?

    Alle artikelen op onze website zijn van originele kwaliteit. Wij leveren geen imitatie onderdelen. 

    De originele accessoires en onderdelen hebben altijd een perfecte pasvorm en kwaliteit. Wij werken ook alleen samen met de leveranciers die deze originele onderdelen leveren.

    Originele onderdelen hebben ook uitgebreidere garantievoorwaarden.

    Bij ons bent u ervan verzekerd dat u alleen originele artikelen besteld!

  • Hoe weet ik of een artikel geschikt is voor mijn auto?

    Wij hebben alle artikelen zorgvuldig ondergebracht in de categorie van de auto waarvoor ze geschikt zijn. Daarnaast hebben wij ook uitgebreide productomschrijvingen op de detailpagina van het product staan waar vermeld staat voor welke auto's het product geschikt is. Weet je niet zeker of een product geschikt is voor je auto neem dan contact met ons op zodat wij je hierin kunnen adviseren om teleurstellingen te voorkomen.

  • ACCOUNT

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten

    Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan hier en wij zullen u een nieuw wachtwoord toesturen.

  • Hoe kan ik een account aanmaken?

    Als nieuwe klant kunt u zelf een account aanmaken door uw gegevens op de site in te vullen en een zelfgekozen wachtwoord aan te maken als u een bestelling plaatst. 

    De volgende keer dat u weer een bestelling plaatst kunt u uw zelf aangemaakte account en wachtwoord gebruiken. Het systeem herkent u dan en u hoeft niet opnieuw al uw gegevens door te geven.

    Het is ook mogelijk om een account te maken zonder direct een bestelling te plaatsen. Dit is handig om een verlanglijst te maken. De volgende keer dat u inlogt staan de artikelen nog in de verlanglijst en is het mogelijk om een bestelling te plaatsen zonder opnieuw op zoek te gaan naar de artikelen.

    Met een account is het mogelijk om uw vorige bestellingen te bekijken, de status van de huidige bestelling te bekijken en een retour aanmaken.

    Vergeet niet om je in te schrijven voor de nieuwsbrief!

  • RETOUREN

  • Wanneer kan ik een artikel retour sturen?

    Alle goederen kunnen gedurende 14 dagen na levering aan ons worden geretourneerd indien deze ongespoten en in originele staat zijn. Dit geldt ook voor artikelen in de uitverkoop.

    Indien je het artikel wilt retourneren, zorg ervoor dat je het artikel in originele staat en fabrieksverpakking naar ons terugstuurt. Dit bespaart jou, en ons, in het geval van een klacht tijd en moeite. De producten kan je gratis naar ons retour sturen als je ons via e-mail op de hoogte stelt dat je een product retour wilt sturen. Wij zullen dan een retourticket via e-mail naar je toesturen die je op het pakket kan plakken en vervolgens bij een PostNL Service Punt kunt inleveren. Wij betalen dan de kosten voor de retourzending.

    Wil je een artikel retourneren die je niet in een doos hebt ontvangen maar in een envelop. Dan kan je dit artikel ook een in envelop naar ons retour sturen. Wij zullen de verzendkosten die je hiervoor moet maken verrekenen.

    Na ontvangst van uw retourzending ontvangt u een bevestiging per e-mail en worden de artikelen binnen 2 weken verrekend.

    Voor meer informatie over de algemene voorwaarden om producten retour te sturen kan je hier klikken.

  • Hoe verloopt de terugbetaling?

    Als je bestelling klaar is voor terugzending, met de benodigde retourformulieren, geef je de bestelling af bij een PostNL Service Punt. Bewaar uw verzendbewijs.

    • Je pakket wordt door PostNL naar ons gebracht.

    • Je retourzending wordt door ons gecontroleerd op onder andere schade, volledigheid enz.

    • Na een geslaagde controle wordt het artikel met je verrekend.

    Hieronder zie je per betaaloptie hoe een artikel wordt verrekend en met welke tijdsduur je rekening dient te houden. Deze tijdsduur gaat in vanaf het moment dat je de bestelling bij een PostNL Service Punt afgeeft.

    De verrekening wordt gedaan op de rekening waarmee je betaald hebt. Dus betaal je met Ideal dan wordt het bedrag terug op je rekening gestort en betaal je bijvoorbeeld via PayPal dan wordt het bedrag op je PayPal-account bijgeschreven.

    Terugboeking retour

  • Kan ik een artikel ruilen?

    Heb je een verkeerd artikel besteld of een verkeerd artikel geleverd gekregen dan kan je dit artikel ruilen.

    Neem contact met ons op om door te geven welk artikel je wilt ruilen. Wij zullen er dan voor zorgen dat je een artikel ontvangt.

    Stuur eerst het artikel terug naar ons en wij vervolgens het andere artikel naar je toesturen en het eventuele prijsverschil verrekenen.

  • Wat is het herroepingsrecht?

    Volgens de wet zijn wij verplicht de volgende tekst op onze pagina op te nemen. Ondanks dat de tekst wellicht wat verwarrend is willen wij je ervan verzekeren dat deze tekst niets af doet aan ons retourbeleid. Wij willen namelijk dat iedere klant tevreden is over onze service!

    Meer informatie over het herroepingsrecht, retourbeleid en algemene voorwaarden vind je hier.

Close